Ga naar de inhoud
4 april 2019 • Nieuws

ACM: ‘Verschil tussen online reclame en misleiding opnieuw definiëren’

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) roept tot nieuwe regels om consumenten beter te beschermen bij online aankopen. Dat schrijft de toezichthouder in zijn jaarlijkse advies ‘Signaal’ aan de wetgever. Consumenten worden volgens de ACM nog te vaak bewogen tot een online aankoop waar ze later spijt van krijgen.

import698-DMCC_groot_vraagtekens2

Het gaat dan bijvoorbeeld over websites die hotelovernachtingen aanbieden en daarbij aangeven ‘dat er nog maar een paar kamers beschikbaar zijn’. Dat is onwenselijk, zegt bestuursvoorzitter Martijn Snoep. ‘Zeker in die nieuwe economie moeten we nog goed met elkaar vaststellen wat toegestane marketing of reclame is en wat misleiding is.’

Beluister het volledige interview op BNR.nl 

 


Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem dan contact met ons op.