Ga naar de inhoud
15 september 2022 • Nieuws

Goede Doelen: meld u nu aan voor de collectieve compliance audit door DMCC

Controleer of uw telemarketing en wervingsbureaus zich houden aan de regels.

Ook dit jaar kunt u als goed doel deelnemen aan de collectieve compliance audit voor direct dialogue en telemarketing van DMCC. De collectieve audit geeft inzicht in de naleving van de wet- en regelgeving bij de bureaus die goede doelen inschakelen bij fondsenwerving. Deze audit wordt uitgevoerd in samenwerking met Goede Doelen Nederland en zal plaatsvinden eind Q4 2022 of begin Q1 2023. Neemt u deel, dan kunt u zelf aangeven welke bureaus u wilt laten bezoeken. U kunt zich nu inschrijven.

audit-3929140_1920

Waarom meedoen?

De directe wervingskanalen zijn essentieel voor fondsenwerving, maar staan maatschappelijk onder druk. Helaas is het zo dat één slechte ervaring afstraalt op de hele sector. Het rendement en de kwaliteit van werving blijven onderwerp van gesprek. Daarom is het essentieel dat hier onafhankelijke controles op plaatsvinden. Met behulp van de DMCC audit kunt u maximale grip uitoefenen op de kwaliteit en compliance van de bureaus waarmee u samenwerkt. Zo kunt u verbeterpunten met de bureaus bespreken en hen monitoren en aansturen.

Over de audit

De audit bestaat uit een aantal onderdelen, die u tezamen of los kunt afnemen:

  1. Locatieaudit: tijdens een locatieaudit bezoekt DMCC een locatie van de leverancier. Hier opereert DMCC als toezichthouder en bekijkt of compliance aantoonbaar in bedrijfsprocessen is belegd. De auditors van DMCC kijken waar mogelijk ‘live’ mee op locatie.
  2. Contactanalyse(s) telemarketing: aan de hand van een steekproef luistert DMCC gevoerde telemarketinggesprekken (over een meetperiode van drie maanden) na en beoordeelt deze op relevante compliance punten, afgeleid uit de verplichtingen van de Telecomwet, AVG, de Code Telemarketing en de consumentenrechten uit het Burgerlijk Wetboek (BW).
  3. Contactanalyse(s) direct dialogue: aan de hand van een steekproef belt DMCC aan de deur, op straat of op een evenement geworven donateurs na en beoordeelt gevoerde gesprekken op relevante compliance punten, afgeleid uit de verplichtingen van de Telecomwet, AVG, de Gedragscode Fieldmarketing, de Gedragscode Wervingsrooster en de consumentenrechten uit het Burgerlijk Wetboek (BW).

Resultaten

U ontvangt de uitslag van de door u opgegeven leveranciers. Daarnaast worden de resultaten van de audits als anonieme benchmark gedeeld met alle deelnemers. Bekijk hier de resultaten van vorig jaar.

Kosten

Door deze audits collectief aan te bieden kan DMCC de audits uitvoeren tegen gereduceerde tarieven:

  • Optie 1 – locatieaudit, deelnemersprijs: € 895,- (per bureau/vestiging).
  • Optie 2 – contactanalyse(s), deelnemersprijs: € 895,- (per bureau/vestiging).
  • Optie 3 – locatieaudit + contactanalyse(s). U kunt ervoor kiezen om zowel een locatieaudit als contactanalyse te doen op het telemarketing- of direct dialogue kanaal. Deelnemersprijs: € 1549,- (per bureau/vestiging).

Aanmelden

U kunt zich nu aanmelden voor de audit via ons aanmeldformulier. Wilt u meer weten of meedoen met de collectieve audit? Neem contact op met Leontien Heck-Daum van DMCC (leontien.daum@dmcc.nl / 06 – 19 41 48 43).

DMCC is partner van Goede Doelen Nederland. Leden krijgen korting op hun tarieven. De korting voor de collectieve audit is al in dit aantrekkelijke tarief verwerkt.


Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel?

Neem dan contact met ons op.